Köpvillkor

Bekräftelse

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till din registrerade e-postadress.

Leverans och betalning

Önska Sjögrens levererar alla våra paket med Posten eller Dhl. Dhl har i dags läget ca 1400 utlämningsställe.  Alla våra priser är inklusive gällande svensk moms.
Observera att som privatperson måste du vara över 18 år för att handla i vår webbshop.

Pack/Fraktkostnad, order över 500:- fraktfritt. Order under detta belopp debiteras 49:- i packning/frakt

Vi debiterar 150 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för.

Vi samarbetar med Klarna för inlösen av kortbetalningar. Klarna är nordens ledande leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! Önska Sjögrens lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av Klarna.

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

  • Kortbetalning med VISA eller MasterCard.?,
  • Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor. Klarna Faktura.
  • Delbetalning via Klarna Konto.

Annan leveransadress

Vill ni att paketet ska skickas till en annan adress än er egen så anger ni detta vid beställningen. Vi kan också skicka med ett kort med hälsningsmeddelande om det är en present. Vi erbjuder även presentinslagning.
Vid annan leveransadress kan man inte välja faktura eller delbetalning som betalningssätt.

Hämta leveransen i butik

Du kan hämta produkten i någon av våra butiker.

Återköp och reklamationer

 Det man har köpt i webbshoppen kan både reklameras i webbshoppen, eller lämnas i någon av våra butiker. Kunden skall uppge ordernummer. Vid reklamation står vi för frakten.

Öppet köp

Har vi i 14 dagar. Kunden betalar returfrakten och produkten skall vara i originalförpackning.

Övrigt

Alla varor förblir i Önska Sjögrens ägo tills dess att full betalning kommit oss tillhanda.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Önska Sjögrens förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Önska Sjögrens reserverar sig för eventuella alla tryckfel såsom t ex pris, storlek, antal produkter i lager på denna webbplats. Vi kan inte heller till 100% garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende.

Force Majeure

?Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution (viva), uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Önska att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

Företagsfakta

CÅ Sjögren AB

556090-2560

Box 99

273 22  TOMELILLA

VD/Ägare Linus Sjögren

Tel: 0708-999979